21 septembrie 2007

Profilul consumatorului de ştiri

Am mai scris despre cum new-media influenţează presa tradiţională şi că dacă aceştia vor să supravieţuiască trebuie să se orienteze şi spre aceste platforme.

Un studiu McKinsey (via MMI) realizat online la sfârşitul anului 2006 pe 2.100 de subiecţi din USA a arătat o mare diversitate de atitudini de consum vizavi de produsele online de ştiri, sugerând companiilor media să-şi segmenteze oferta digitală de acest gen.

Studiul demonstrează că oamenii îşi aleg sursele de ştiri online nu neapărat pe principiul calitătii şi complexităţii lor, ci preferă sursele uşor şi permanent accesibile, care acoperă cât mai multe subiecte şi sunt actualizate în timp real.

În sfera asta intră portalurile de ştiri şi ziarele online. Acestea trebuie să aibă în vedere tipologia cititorilor:

  • Consumatorul de stiri clasic – pentru care informarea zilnica este o datorie iar cititul ziarului traditional un adevarat ritual – 25% dintre respondentii consumatori de stiri online
  • Iubitorul de stiri – pasionat de stiri, indifferent de platforma media (TV, ziare, reviste, internet, radio) -21% dintre respondentii consumatori de stiri online
  • Internautii – o categorie pentru care informarea nu este o prioritate, dau putina credibilitate stirilor, indiferent de platforma de difuzare -24% dintre respondentii consumatori de stiri online
  • Traditionalistii – nu au incredere in sterile online, prefera suporturile clasice -11% dintre respondentii consumatori de stiri online
  • Headliner-ii – cei care citesc doar titlurile stirilor -7% dintre respondentii consumatori de stiri online
  • Cei fideli unui numar mic de surse -5% dintre respondentii consumatori de stiri online
  • Dezinteresatii -7% dintre respondentii consumatori de stiri online

Niciun comentariu: